25 turundusalast lühendit ja mõistet, ilma milleta äris hakkama ei saa

25 turundusalast lühendit ja mõistet, ilma milleta äris hakkama ei saa

Jaga teistega:
  • 27
  •  
  •  
  •  
  •  
    27
    Shares

 

Turundus hõlmab endas turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Turundus ei ole ainult reklaam ja müük. Eesmärgiks on tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte eesmärkide saavutamine.

Turundustegevus algab enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. 

Siin artiklis on välja toodud 25 turundusalast lühendit ja mõistet, ilma milleta äris hakkama ei saa. Turundusalase terminoloogia tundmine on hädavajalik nii turundusjuhile, müügijuhile kui ka tegevjuhile. Prindi see spikker endale töölauale.

 

25 turundusalast lühendit ja mõistet:

  1. GRPgross rating point = reach x frequency näitab, mitmele protsendile kogu auditooriumist ja mitu korda sõnum nähtav oli. Nt. kui reklaamiklippi vaatas ühel näitamise korral 20% ja teisel näitamise korral 25% auditooriumist , siis teeb see kokku ¤% GRP-i. Seda mõõdikut kasutatakse peamiselt teles, kuid sama loogikat saab rakendada ka mujal meediakanalites.
  2. TRPtarget raiting point. Arvutatakse nagu GRP-i kuid aluseks võetakse määratud sihtgrupp, mitte kogu auditoorium.
  3. OTSoppurtunity to see. Mitu korda ühel inimesel on võimalik kampaaniat näha.
  4. ROIreturn of investent. Investeeringu tasuvus ehk kui palju investeering raha tagasi tõi.
  5. Conversioon – protsent inimestest, kes peale reklaami nägemist sellele reageerivad, klikkides lingile, sooritades ostu vms.
  6. USP unique selling point. Mõjus eristumine, et paneb sinu pakutavat eelistama konkurentidele.
  7. CTR click through rate. Protsent, mis näitab, kui palju reklaami nägijatest selle klikkab. Arvutamine on lihtne, klikkide arv jagatakse reklaami nägemise arvuga.
  8. CTAcall to action. Üleskutse kohesele tegevusele, tavaliselt „helista kohe“, „registreeri täna“, „küsi pakkumist“ vms.
  9. Reach – kui suurele auditooriumile sõnum nähtav oli.
  10. ATLabout the line. Traditsioonilised meediakanalid (televisioon, raadio, print, välimeedia jne.)
  11. BTLbelow the line. Ebatraditsioonilised meediakanalid (üritused, PR, ristturundus, koostööturundus jne).
  12. BRBounce Rate ehk põrkemäär. Mõõdab neid külastajaid, kes kodulehel klikkigi tegemata lahkuvad.
  13. CPA cost-per-Action. Interneti-reklaamimudel, mille puhul reklaamija maksab iga konkreetse tegevuse eest, nagu näitamine, klõps, vormi täitmine või ostu sooritamine.
  14. CPC – Cost-per-Click. Kliki hind, mis näitab reklaamikampaaniale kulutatud raha. Kasutatakse kampaania kulutõhususe ja tasuvuse hindamiseks.
  15. CRConversion Rate. Inimeste osakaal, kes lõpetavad soovitud tegevuse veebilehe kaudu, näiteks vormi täitmine, e-poes ost vms.
  16. CRM – kliendisuhtluse juhtimine. Tarkvara andmebaas, mis võimaldab ettevõtetel jälgida, analüüsida ja hallata olemasolevaid ja potentsiaalsete kliente.
  17. KPI Key Performance Indicator. Ettevõtted kasutavad oma tegevuste edukuse ja eesmärkide hindamiseks. (müügitulemused, turundustulemused, kasumieesmärgid jne.) KPI-sid kasutatakse kogu ettevõtte osakondades, turundajad vaatavad KPI-sid, et jälgida edusamme turunduseesmärkide saavutamisel.
  18. PR Public Relations ehk avalikud suhted. PR-i eesmärk on saada ettevõte õigetele vaatajaskondadele õigeaegsete sõnumitega. Eesmärk on mõjutada ettevõtte mainet ja kajastust.  PR on suunatud avalikkusele, potentsiaalsetele klientidele, investoritele, partneritele ja töötajatele.
  19. RSSRich Site Summary. See on veebivoog/tehnoloogia, mis võimaldab saada värsked uudised, blogisissekanded ja pildid vahetult peale nende avaldamist algallikast otse Sinu arvutisse või veebipõhisesse RSS-lugejasse.
  20. SEO Search Engine Optimization. Meetodid, mis aitavad veebisaidil paremaks teha orgaaniliste otsingutulemuste kaudu, et muuta veebisait nähtavamaks inimestele, kes otsivad teie brändi, toodet või teenust otsingumootorite kaudu, näiteks Google, Bing ja Yahoo.
  21. WOM – Word-of-Mouth. Suust suhu turundus ehk andmete edastamine isikult isikule. Odav, kuid võib olla veidi aeganõudev turundusviis.
  22. SWOT Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats ehk tugevused, nõrkused, võimalused, ohud. See annab strateegilise ülevaate ettevõtte konkreetse turu peamistest võimalustest ja probleemidest.
  23. YoY Year-over-Year.  Muudatused eelmise aastaga võrreldes. YoY sisaldab rohkem andmeid kui MoM või QoQ, seega annab see parema pikaajalise ülevaate.
  24. YTD Year-to-Date. Ajavahemik, mis algab jooksva aasta alguses ja lõpeb praegusel kuupäeval.
  25. UX User Experience. Klindikogemus, mis on kliendil konkreetse ettevõttega. Suurepärase kliendikogemuse saavutamiseks peate mõtlema kliendi vajadustele või mõtlema kliendile.

 

Tead veel mõnda olulist igapäevast turundusalast mõistet, mida siin nimekirjas ei olnud?  Siis saada vihje jane@virtuaalassistent.ee

Blogipostituse ideed toetas


Jaga teistega:
  • 27
  •  
  •  
  •  
  •  
    27
    Shares