7½ kaugtöö soovitust

7½ kaugtöö soovitust

Neid asju tuleb ette ka kõige kogenumate kaugtöö tegijatega! Alguses organiseerite end hästi, kujundate oma töökoha panete lauale tööks vajalikud asjad jne ning mõnda aega sujub töö laitmatult. Mõne aja pärast võivad asjad hakata veidi allamäge minema. Mingi hetk avastate, et te pole juba mitu nädalat lõunapausi võtnud, hommikumantelist on saanud põhiline rõivaese ning külmkapp on hõre.

Owl Labsi 2019. aasta riikliku kaugtöö tööaruande kohaselt kalduvad USA kaugtöötajad tegema rohkem tööd kui 40 tundi nädalas – see on 43% rohkem kui kohapealsed töötajad. Ja kuigi kodus töötamine võib aidata inimestel olla produktiivsemad, on ka suurenenud üksinduse oht, mis võib põhjustada depressiooni ja läbipõlemise riski.

Lisaks põhialustele on tõeliselt toreda kodukontori päeva aluseks pisiasjad.

Lõppude lõpuks on teil nii palju võimalusi kujundada suurepärast keskkonda, töötada vastavalt oma ideaalsele ajakavale ja elada elu ilma raisatud pendelrändeajata!
Siin on mõned soovitused, kuidas oma päeva õnnelikumaks teha ning mitte kapselduda.

 

1. Planeerige oma riided järgmiseks päevaks eelmisel õhtul

Kodust töötamise “töö” osa on oluline. Võib tunduda tobe, kui plaanite oma kodus rõivastust kavandada, kuid see aitab vältida korduvaid pidžaama päevi. Samuti seadke taimerile kohvipausid ja pange oma lõunasöök kõrvale või tehke suupistete ja söögikordade plaan.
Koheldes oma tööpäeva nii, nagu oleksite kontorisse minemas, saate kogu päeva olla üleval, riides ja hästi söödud. Nii olete valmis ükskõik milleks, sealhulgas saate nõustute sõbraga viimase hetke kohviku külastusele või videovestlusele oma ülemusega.

 

2. Hommikurutiin inspireeriva päeva alguseks

Kuna teete tööd kodust ning kiusatus kauem magada või tööd aina edasi lükata on suur. Sestap on oluline planeerida hommikusse mõni äge ja inspireeriv tegevus. See võib olla mõne podcasti kuulamine, jalutuskäik koeraga, meditatsioon või hommikune jooksuring.
Ükskõik, mille valite, peaksid tegevused olema huvitavad ja rahuldust pakkuvad, et oleksite motiveeritud iga päev üles tõusma ja neid tegema.

 

3. Avalikes kohtades käimise reegel

Olgem ausad, kodus tunneme end kõige turvalisemalt ja mugavamalt, see on meie mugavustsoon, kust lahkumine nõuab sageli jõupingutust. Tehke omale reegel, et iga kodus veedetud 24h kohta peate avalikus kohas veetma vähemalt tunni, arvesse ei lähe toidupood.
Parim asi, mida saate teha, on kasutada oma kodust ära saamise aega hommikul, et minna välja jalutama ja värsket õhku saama. Regulaarne, mõõdukas treenimine on otseselt seotud tootlikkuse kasvuga ja Harvard Business Review andmetel on see võtmetegur, mis aitab teil saavutada parema töö- ja eraelu tasakaalu.

 

4. Koostage uusi muusikaliste

Uue muusika kuulamine on aju jaoks hea, sest see aktiveerib keskuse, mis paneb meid end premeerima. Kuid uuringud on näidanud, et enamik meist aeglustab või lõpetab uue muusika avastamise 30-aastaselt!
Tegelikult näitasid USA Spotify ja Echo Nesti kasutajate andmed, et 33-aastaselt on tõenäoline, et kuulaja ei kuula enam kunagi uut muusikat. Kuulake Youtube’i või Spotify’id ühe kõrvaga uute palade jaoks. Uus muusika hoiab teid uute asjade õppimisele vastuvõtlikuna ja listide koostamise “kõrvalprojekt” annab teile konstruktiivset energiat. Lisaks saate neid jagada oma sõpradega!

 

5. Asetage tähelepanu vajavad asjad käeulatusest välja

Pauside pidamine on oluline osa tootlikkusest, kuid üksi jäädes on neid liiga lihtne vahele jätta. Koduse kontoritooliga püsivalt liimimise vältimiseks proovige oma keskkonda regulaarselt „vajalikke” pause sisse ehitada:
Näiteks jätke telefon kööki, nii peate üles tõusma ja seda kontrollima. Ärge hoidke suupisteid ega jooke käeulatusse.
Planeerige oma päeva nii, et sellesse mahuks mitu pausi. Pausi ajal sirutage end ning andke oma mõtetele puhkust.

 

6. Vaadake Netflixi. Tõsiselt!

Uuringutest selgub, et oma lemmiksarjade vaatamine aitab tekitada kuuluvuse tunnet ning seeläbi osaliselt korvata vähest sotsiaalset aktiivsust. Lisaks pole ju paremat tunnet, kui pika ja produktiivse tööpäeva lõpus diivanile visata ning lemmiksarja vaadata.

 

7. Minge samasse kohvikusse, koeraparki või trenni

Võite teha kõike ülaltoodut ja kaotada ikkagi tasakaalustatud kaugtööelu ühe põhikomponendi: teised inimesed.
Me vajame põhimõtteliselt teisi inimesi, et ellu jääda ja isegi pikemat, tervislikumat elu elada. Nii et alustage regulaarselt inimestega suhtlemist ja üritustel käimist, proovige nende inimestega vestelda ja sõlmida uusi sõprussuhteid!

 

Kaugtöö annab teile paindlikkuse, aja ja loomingulise ruumi, mida saate enda omaks nimetada. Kasutage seda ära ja arendage välja oma veidrad harjumused, et luua igapäevane kogemus, mis on rahuldust pakkuv ja mille nimel tasub vaeva näha.

 

Vaata ka neid kaugtöö artikleid:

  1. Kuidas virtuaalsete meeskondadega efektiivselt suhelda?
  2. Kuidas virtuaalseid meeskondi luua ja hallata?
  3. Virtuaaltöö ja kaugtöö erinevused