Kuidas Instagrami algoritm 2019. aastal töötab?

virtuaalasssistent

Kuidas Instagrami algoritm 2019. aastal töötab?

Kuidas toimetada Instagramis nii, et sinna panustatud ajast ka päriselt ettevõttele kasu oleks? Tahad teada, kuidas Instagrami algoritm tegelikult töötab? On tagumine aeg üle vaadata oma Instagrami turundusstrateegia!

Kui soovite võtta sellest kanalist maksimumi, siis alljärgnev blogi jagab teile mõned kasulikud nipid ja soovitused.

 

Selles pole kahtlustki, et Instagrami postitused ei saa enam nii palju kaasatust, nagu varem. Ainult 10% teie vaatajaskonnast näeb tegelikult teie postitusi enda uudisvoos. See ei ole kõige parem uudis ettevõtetele, kes loodavad just selle kanali kaudu jõuda uute klientideni, ja mõjutajatele ehk influencer’itele, kelle sissetulek sõltub sellest, kas järgijad nende sisu näevad. Seega, kui olete märganud postituste kaasatuse langust, siis see võib olla tingitud Instagrami algoritmist. Kraanid on kinni keerutud ja esiletõusmiseks tuleb toimida teisiti.

Kuid õnneks on olemas võimalusi olukorda parandada!

virtuaalassistent

Foto: Canva

 

Kui olete aru saanud, kuidas Instagrami algoritm töötab, saate seda kasutada võluvitsana Instagrami strateegia loomiseks ja oma konto jälgijate arvu kasvatamiseks ning lõpuks ka müügi suurendamiseks!

 

#1: Instagrami algoritm ennustab, kui tähtsaks te postitusi peate

Teie Instagrami voog ei põhine ainult sellel, keda teie jälgite, vaid ka sellel, kes ja mis teile meeldib. Mida suurem on algoritmi meelest tõenäosus, et mõni postitus teile „meeldib“, seda kõrgemale see teie uudisvoos ilmub. See oletus põhineb varasemal käitumisel sarnase sisuga ning võimalikul masinnägemisel, mis analüüsib postituse tegelikku sisu.

Kui postitus saab palju meeldimisi ja kommentaare, annab see Instagrami algoritmile märku, et teie postitus on kvaliteetne ning sellel on köitev sisu, mida paljud inimesed näha soovivad.

See selgitab, kuidas populaarne sisu Instagramis nii kiiresti levib, kuid sellegipoolest ei vaja te tuhandeid meeldimisi, et Instagrami algoritm teie jaoks töötaks.

Peate keskenduma kvaliteetse sisu pakkumisele, mida teie praegune ja tulevane kogukond naudib ning millega soovite suhestuda.

Loe siit, kuidas kasutada hashtag’e ja mida peale hakata Instagram Storyga.

 

Kui Instagram avaldas möödunud aastal esimest korda uudised uue algoritmi kohta, siis oli nende kommentaar järgmine: „Fotode ja videote järjekord uudisvoos põhineb tõenäosusel, et see sisu teid huvitab, teie seosel postitajaga ning postituse ajakohasusel.“

Nad väitsid, et muudatuse eesmärk oli parandada kasutajakogemust ja seada tähtsuse järjekorda hetked, mis meile kõige rohkem meeldida võiksid. Kuid need muudatused tekitasid brändidele ja ettevõtetele, kes soovivad suurendada oma jälgijate hulka ja kaasatust Instagramis, palju väljakutseid.

 

Nõuanne #1: Postita Instagrami järjepidevalt

Kui postitate Instagrami pidevalt head sisu, parandate nii oma kaasatust, aga see annab ka algoritmile märku, et olete kvaliteetset sisu tootev konto! Ja mida sagedamini ning järjekindlamalt postitate, seda tõenäolisem on, et teie vaatajaskond teie sisu näeb ja sellega suhestuma hakkab. Rääkides sellest, kui sageli peaksite postitama, sõltub ideaalne postituste sagedus teie või teie ettevõtte eesmärkidest ja ajast, mida saate Instagramis turundustegevusele pühendada. 

Statistikat saad vaadata oma Instagrami-kontolt ning strateegiat koostades neid näitajaid arvesse võtta:

 

Foto: https://www.instagram.com/virtuaalassistent/

 

Sotsiaalmeedia ekspert Neil Patel selgitab: „Kui teil on kombeks postitada mitu korda päevas ja seejärel lähete üle vaid paarile korrale nädalas, siis hakkate jälgijaid kaotama ning teie postitused saavad vähem kaasatust.“

Kui arvad, et paus on hea mõte, siis nii see ei ole. Peale järjepidevuse kaotate ka oma lehel postituste kaasatust. Algoritm on karm ja ei halasta.

„See tähendab, et parim Instagrami postitamise sagedus on selline, mida saate oma elutempo juures järjepidevalt tagada.“

Seega on oluline pühenduda postitamise ajakavale, mida saate tagada, aga ka sobitada oma tööprotsessiga, nii et te ei sea kunagi ohtu kvaliteeti ega postita lihtsalt niisama. Suured brändid suudavad jätkuvalt postitada kaks või isegi kolm korda päevas ning seda tänu pühendunud meediameeskonnale, graafilistele disaineritele ja rohkele kasutajate loodud kõrge kvaliteediga sisule, mille vahel neil on võimalik valida. Kuid ärge laske sellel end heidutada – isegi kui otsustate postitada ainult kord kolme päeva jooksul, premeeritakse ühtlaselt hea sisu sujuvat mustrit.

 

#2: Instagrami algoritm määrab teie suhte jälgijatega

Nüüd arvatakse, et Instagram ei tähtsusta mitte ainult suure seotusega postitusi, vaid võib ka piirata kokkupuudet, mis põhineb teie suhtel oma jälgijatega.

Kui kommenteerite palju kellegi fotosid või olete nendega koos fotodel tag’itud annab see Instagramile märku, et tõenäoliselt kuuluvad nad teie kategooriasse „sõbrad ja perekond“.

Seega on nii teiste profiilide postituste kommenteerimine kui ka enda kommentaaridele ja otseteadetele vastamine ülitähtis juhul, kui soovite Instagramis kasvada.

Nõuanne #2: kasutage Instagrami funktsioone, näiteks teavitused (Notifications)

Käsitlege kommentaare nagu vestlust – veenduge, et vastate alati pildi kommentaaridele ja suhestute nendega, sest sellega näitate algoritmile, et teil on oma jälgijaga „suhe“. Ja kui kommentaar ei vaja vastust, siis näidake südamega reageerides oma armastust!

 

     

Foto: https://www.instagram.com/virtuaalassistent/

 

Nõuanne #3: Parandage suhteid järjekindla kaubamärgi ja esteetika abil

Kui suhtlete mõne kontoga regulaarselt, siis teatate Instagramile, et teile meeldib selle konto sisu.

Ilmselt on see põhjus, miks näete oma voo ülaosas parima sõbra või lemmik-mõjutaja Instagrami postitusi.

Sama kehtib ka teie kohta, kui olete regulaarselt mõne brändiga Instagramis seotud – nende profiil võib olla teie uudisvoo nimekirja ülaosas, koos sõprade ja pereliikmete postitustega!

Kui olete bränd ja teie jälgijad lisavad teid regulaarselt meeldivaks, kommenteerivad ja salvestavad teie sisu või vaatavad teie Instagrami lugusid, siis näidatakse neile tõenäoliselt teie postitusi.

Järelikult on praegusel ajal eriti tähtis võtta aega järjepideva Instagrami kuvandi ja esteetilise kujunduse loomiseks. Jälgijad muutuvad palju tõenäolisemalt fännideks, kui nad teavad täpselt, mida nad teie uudisvoost oodata võivad ja kui nad näevad teie kontol jätkuvalt järjepidevat ja kvaliteetset sisu.

#järjepidevus 

Luues oma Instagrami esteetika ja konto kaudu järjepideva brändiloo, saate muuta need juhuslikud külastajad pühendunud ja kaasatud jälgijateks.

Kasutades visuaalset plaanijat nagu Later, on teil võimalik pilte hõlpsalt lohistada ja sobitada, kuni saavutate soovitud ilme.

 

 

Foto: https://www.instagram.com/virtuaalassistent/

 

Teie tulevased jälgijad tahavad täpselt teada, mida nad võivad teid jälgides oodata, nii et on oluline, et võtaksite enne postitamist aega oma Instagrami uudisvoo visuaalse keele korrastamiseks.

 

#3: Instagrami algoritmi tegurid ajastamises

Algoritm pöörab tähelepanu nii sellele, kui palju kaasatust teie Instagrami postitus saab, kui ka sellele, kui kaua aega tagasi foto postitati.

Instagrami algoritm hakkab palju rohkem arvesse võtma seda, millal postitasite, võrreldes sellega, milline on postituse sisu või kaasatus, sest soovib alati näidata kasutajatele kõige uuemaid ja huvitavamaid postitusi. Asjaolu kerkis päevakorrale möödunud aasta pühade ajal, mil paljud inimesed nägid ikka veel jõulupostitusi, ehkki uus aasta oli juba vastu võetud.

Määrates kindlaks parima aja Instagrami postitamiseks, saate algoritmi oma kasuks tööle panna, et suurendada postituste ulatust ning saada rohkem meeldimisi ja jälgijaid.

Kui postitate ajal, mil enamik teie jälgijatest on võrgus, siis tagate endale paremad võimalused nende meeldimiste kogumiseks – ja teete seda kiiresti!

 

Nõuanne #4: Uurige välja, millal on teie vaatajaskond kõige aktiivsem

Kasutades oma Instagrami statistikat, saate mõõdikute abil välja töötada kellaajad, mil teie sihtrühm on veebis kõige aktiivsem.

Kuid need tippajad võivad nädala jooksul sageli varieeruda – näiteks nädalavahetustel võib teie publik olla kõige aktiivsem keskhommikul, samas kui argipäeviti võib parim aeg olla kodust tööle sõitmisel või pärast tööd puhates.

Later analüüsis 12 miljonit Instagrami postitust ja leidis, et parim aeg Instagrami postitamiseks on hinnanguliselt ajavahemikus 9.00–11.00. 

Kuid iga kaubamärk, ettevõte ja sihtrühm käituvad erinevalt, nii et tasub varuda aega postituste optimaalseks ajastamiseks!

 

#4: Instagrami algoritm kasutab postituste sorteerimiseks sagedust

Kui sageli te Instagrami rakendust avate? Kui olete sagedane kerija, näeb teie voog välja pigem kronoloogiline, kuna Instagram üritab teile kuvada parimaid postitusi pärast viimast külastust.

Kui kontrollite Instagrami rakendust harvemini, siis sorteeritakse teie voog kronoloogilise järjekorra asemel hoopis selle alusel, mis Instagrami arvates teile meeldib.

Algoritm otsustab teie eest!

 

# 5: Instagrami algoritm hoiab teie jälgimistel silma peal

Kui paljusid inimesi te Instagramis jälgite? Kui teie jälgimiste arv on suur, siis on Instagramil piisavalt valikuvariante, nii et tõenäoliselt ei näe te siis iga konto kõiki postitusi.

 

# 6: Instagrami algoritm hindab, kui palju te rakendust kasutate

Kui veedate Instagramis palju aega, siis näete rohkem postitusi, kuna sel juhul „kaevab Instagram oma kataloogis sügavamale“.

Aga kui veedate iga päev rakenduses vaid mõne minuti, siis saate algoritmi abil lihtsalt teavet päeva tähtsamate sündmuste kohta.

 

Üsna lihtsad nipid, ent tegelikult on  ärikliendil silma paista aina keerulisem. Selleks, et kõiki neid punkte täita, ei jõuaks ükski ettevõtja oma põhitööd teha, ning tuleb otsustada, kas see kanal välja jätta või palgata inimene, kes sellega iga päev tegeleb.

Allikas: Later.com

 

Soovid kontode haldamisel abi? Saada päring info@virtuaalassistent.ee

 

 

Jaga teistega:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •