Kuidas palgata virtuaalassistenti: juhend ettevõtjale virtuaalse personali tellimiseks

Virtuaalassistendi palkamine on üks esimesi, et mitte öelda kõige olulisemaid otsuseid, mida ettevõtja saab oma äri heaks teha. Paljud juhid ei teagi, et isegi kontoriassistenti on võimalik virtuaalse personalina palgata ja seda kulu tuleb võtta investeeringuna, kinnitab Jane Salu, üks juhtivaid virtuaalassistente Eestis. 

 

Fotograaf: Kadi Puistaja

 

Et ettevõttele maksimaalset kasu tuua, peaks juht end üksnes nendele tegevustele pühendama, mis otseselt tulusid kasvatavad: turundus, kontaktide loomine, müügi turgutamine, uute toodete-teenuste, strateegilise partnerluse ja ühisettevõtete käimalükkamine. Kõik ülejäänu tuleks aga spetsialistidele usaldada. Viimaste kilda kuuluvad näiteks raamatupidamine, klienditugi, projektijuhtimine, disainitööd, infohaldus ja -juhtimine, e-kirjadele vastamine, hinnapäringute koostamine jne. Tänapäeval, kui info töötlemine on juba omaette oskus ja väga aeganõudev töö, aitab ainuüksi selle töö lõigu delegeerimine ettevõttel päevas paar tundi kokku hoida. Siin tulebki mängu virtuaalassistendi asendamatus, sest seeläbi tekib ettevõtjal võimekus oma meeskonda kasvatada, uusi funktsioone luua ning neid delegeerida. Ja seda punktini, kus omanikul jääb ainult üks funktsioon  kanda – oma äri juhtida ja kasvatada.

 

Virtuaalpersonali  palkamise eelised

 

Sõltumata sellest, kas osta sisse üks või terve virtuaalassistentide meeskond, on sellel märkimisväärne mõju firma tootlikkusele ja ettevõtte kasvule. Järgnevalt mõned virtuaalassistendi teenuse eelised.

 

Delegeerimine aitab vältida läbipõlemist

 

Paljud ettevõtjad arvavad, et peavad kõike ise tegema. See toob kaasa ülipikad tööpäevad pere ja hobide arvelt, keskendumisraskused ning allajäämistunde. Ülesannete delegeerimine aitab seda kõike vältida.

 

virtuaalassistent

Allikas: Pixabay

 

Rohkem aega oma  tugevustele

 

Pole olemas inimest, kes oskab kõike. Alati leidub kedagi, kes on teemaga rohkem kursis, kellel on aega ja soov panustada. Ühes delegeerimisega vabaneb juhil ressurssi, et keskenduda tegevustele, milles ta on tugev, samuti nendele, mis lisavad ettevõttele väärtust juurde.

 

Fookus sissetulekut  loovatele tegevustele

 

Kaasates oma meeskonda virtuaalassistendi, vabaneb juhil aega, et keskenduda tegevustele, mis toovad ettevõttele oluliselt rohkem lisandväärtust juurde kui need, mille teeb hea meelega ära kogenud assistent. Meil kõigil on töölõike, mis sümpatiseerivad, ja neidki, mida lükkame lõputult edasi, sest tegelikult ei taha me nendega põrmugi tegeleda.

 

Mida virtuaalassistendid saavad ettevõtte heaks teha?

 

Vastus on lihtne – pea kõike! Õige väljaõppe, oskuste ja tööriistade korral saab virtuaalassistent teha kõike, mida infotehnoloogia rakendused vähegi lubavad ja mis ei nõua tema füüsilist kohalolu. Kuid enne esimese teenuseosutaja kasuks otsustamist on oluline mõista, millised on virtuaalassistendi erinevad oskused ja tüübid. Vähetähtis pole seegi, et virtuaalassistendi ja juhi vahel oleks hea klapp ning sujuv koostöö. Alati ei pruugi energia sobida ja siis tuleb uus partner leida, teab Jane Salu soovitada.

 

Artikkel ilmus Eesti Päevalehe eriväljaande Oma Äri vahel 28.09.2018.

Jaga teistega:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •