Mis on WOM ehk suust- suhu turundus?

Mis on WOM ehk suust- suhu turundus?

Kindlasti oled soetanud toodet või kasutanud teenust, mida on sulle soovitanud sõber või tuttav, sest usaldad nende arvamust kordades rohkem, kui ilusat reklaami. Suust- suhu turundus on ettevõtte jaoks üks tõhusamaid turundusvorme. See on 92% efektiivsem ja 55% odavam kui traditsioonilised reklaamivormid. lisaks mõjutab see tugevalt klientide ostukäitumist, kuna põhineb usaldusel.

Mis asi on suust- suhu turundus?

Suust- suhu turundus on üks vanimaid viise millegi reklaamimiseks. Kesksel kohal on klient, kes on toote või teenusega rahul ning jagab oma vaimustust teistega. Kui vanasti toimus selline reklaam näost näkku vestluses, siis aina enam on suust- suhu reklaam liikumas sotsiaalmeedia avarustesse.
Kui üks inimene räägib oma sõpruskonnale fantastilistest kogemustest, teie ettevõttega, levib see teade kulutulena. Need vestlused teeb tähendusrikkaks tõsiasi, et uuringute kohaselt usaldavad enamik kliente just nimelt sõprade ja pereliikmete soovitusi.
Nagu ennist mainitud, toimub tänapäeval seda tüüpi reklaam peamiselt sotsiaalmeedia platvormide kaudu, kuna inimesed jätavad arvustusi ettevõtetele, mis neile meeldisid. Näiteks restoraniomanikud teavad, kui suurt mõju omavad klientide poolt tehtud kaunid pildid uute külastajate meelitamisel.

Mida rohkem kõmu, seda rohkem müüki

Isiklikud soovitused on parim viis veenda inimesi proovima uut ettevõtet. Kui inimesed hakkavad teie ettevõttest rääkima, võib see tekitada buzzi ehk põnevust. Mida rohkem huvi teil õnnestub tekitada, seda rohkem tooteid saate müüa.
Hea näide viraalseks muutunud suust- suhu turunduse aktsioonist pärineb 2017 aastat, tegu on Unicorn Frappuccino fenomeniga. Starbucks tuli välja uue värvilise joogiga, mis levis sotsiaalmeedias valguskiirusel, tung joogi järele oli nii suur, et see sai otsa.

Orgaaniline vs võimendatud suust- suhu turundus

Suust- suhu reklaami genereerimiseks on kaks peamist viisi.
1. Orgaaniline suust- suhu turundus toimub loomulikult. Inimestel on teie ettevõttes suurepärane kogemus, nii et nad tahavad sellest oma sõpradele ja perekonnale rääkida. See reklaamivorm on täiesti tasuta.

2. Lihtsustatud suust- suhu turunduses osutatakse stiimulitele, mille loote selleks, et inimesed räägiksid oma kogemusest. Üks võimalus on pakkuda näiteks allahindlust, kui kliendid suunavad inimesi ettevõttesse.
Kuid enne selle kampaaniaga pühendumist veenduge, et pakute juba suurepärast teenust. Kui te seda ei tee, võite raisata ebaefektiivsele kampaaniale aega ja ressursse.

Kuidas suust- suhu reklaami teha?

Kampaania eesmärk on luua oma ettevõttest positiivne mulje. Sel põhjusel peaksite kampaaniat alustama alles siis, kui olete kindel, et saate luua meeldiva elamuse. Mõned ajaloo suurimad tagasilöögid on aset leidnud siis, kui kaubamärgid on proovinud sarnaseid kampaaniaid, jättes tegemata alustööd, mis tekitavad vihaseid ja pettunud kliente.
Kui alustööd on tehtud, siis esimene samm võiks olla midagi, mis tekitaks inimestes elevust. Selle sammu kõige olulisem asi on valida midagi, millel on potentsiaal minna viraalseks. Hea idee peaks sütitama kohe, kui seda mainitakse. Tasuks valida miskit, mis kõnetab suurt osa inimestest, siin tasub silmas pidada oma brändi ning lähtuda ettevõtte väärtustest. Väga populaarne variant on annetada osa müügist heategevusele, kuna aina enam inimesi ootab ettevõtetel kõrgemat sotsiaalset vastutust.
Selleks, et kampaaniale hoogu juurde saada võib kasutusele võtta hashtagid. Hashtag stimuleerib kliente looma ja jagama enda toodetud sisu, tänu millele levib kampaania veelgi laiemalt.
Peaksite leidma võimalusi inimeste kampaanias hoidmiseks, mida kauem nad osalevad, seda enam tekib neil side brändiga. Sõltuvalt kampaaniast saate seda teha mitmel viisil. Näiteks kui kogute raha heategevuseks, võiksite regulaarselt postitada värskendusi kogutud summa kohta, mis annab inimestele teada, et neil on mõju, ja hoiab neid kampaaniaga seotud.
Kampaania viimane ja kõige olulisem osa on klientidelt tagasiside kogumine, mis võimaldab teil tulevasi kampaaniaid efektiivsemaks muuta. Näiteks võisite proovida saada inimesi registreeruma e-posti loendisse, hoides neid kampaaniaga kursis.
Kui teie veebisaidi analüüsist selgub, et enamik inimesi siiski ei registreerunud, siis võib see märku anda sellest, et vorm on liiga keeruline.

 

Kliendid on iga ettevõtte alustala. Suust- suhu turundamine võimaldab teil kasutada selle grupi jõudu. Suurepärast toodet või teenust proovides on tõenäoline, et nad soovitavad seda ka oma sõpradele ja perele. Suust- suhu reklaam on endiselt üks parimaid viise oma ettevõtte laiendamiseks ja sotsiaalse valuuta loomiseks!

 

Loe lisaks 40 turundusliiki, mis aitavad Sul reklaami- ja turundusvaldkonnas paremini orienteeruda!