Turundusseminar 2019 konspekt

Turundusseminar 2019 konspekt

Turunduskonverents 2019

 

Juba neljandat aasast toimus iga-aastane turunduskonverents, mis toimus MEKTORYs. Seadsin end sel korral  esiritta ning konspekteerisin esinejate parimaid sõnavõtte. Et konspekt sahtlisse kolletuma ei jääks, jagan seda teistelegi. Järgnev on põgus ülevaade minu konspektist.

  1. Benjamin Pliszak

Inglise keelne ettekanne, peamiselt promos enda rakendust SALESmanago ja kuidas selle abil turundusautomaatika enda ettevõtte jaoks tööle panna 24/7. Otseselt ei midagi uut, valides ju tegelikult mistahes automatiseeritud tarkvara ongi sul võimalus teatud turundustegevusi 24/7 teha. Jah, rakendusel ja rakendusel on vähe, ühed on lihtsad võimsamad.

  1. Aive Hiiupuu, PR Concept OÜ „Uus reaalsus meediatarbimises“

Ilma naljata pilti ei saa, aga vali teema mille üle nalja teed. Huumor töötab pooltel juhtudel.

Väiksed grupid kui uus turundusviis, pääseb pilti – puukallistajad, RealBalticu vastsed jne.

Kuigi printmeedia osakaal väheneb, siis usaldatakse seda kõige rohkem ja kõige vähem usaldatakse sotsiaalmeediat. Päris huvitav fakt.

Libauudised – Fake news – eriti suured libauudiste tootjad om Venemaa, USA, Hiina. Väga lahe näide oli Oobachi, kes lõi face restorani Londonis. Vaata videot siit.

Meeletu võitlus uudisvälja eest ja aina see aina kasvab.

 

  1. Kristjan Raude, IMPACT 80/20 „Turunduse 80/20. „Kuuli- ja masukindel turunduskonseptsioon“.

Mis on turundus? Muuta ja muutuda. Väga lihtne definitsioon.

Number üks loo bränd, ilma brändi loomata keeruline turundust teha.

Mudel oli selline:

  • Bränd – esmalt paika
  • Disain ja veel – visuaalne keel igal pool üks
  • Tähelepanu saamine – sots meedia influencerid
  • Liidid ja müük – ka Amazon ja tehnoloogia olulisus
  • Analüütik – kui sa ei mõõda oma tegevus, siis sa ei saa tarku otsuseid teha ja tulistad raha tuulde.

Full stack marketing?

 

  1. Meelis Tomson, Marimell EU „Blogimine – kuidas saada minimaalse raha eest maksimaalselt palju“.

Influenserid jagunevad – blogijad, instagrammerid ja youtuberid. Postituste hinnad 50-250 eurot. Kalleim Eestis 1500 eurot.

Blogi võta sealt ja tee postitusi – tsiteeri, reprodutseeri, nii hoiad teemat pikemat aega üleval ning lisaks on sul sisu pikaks ajaks.

Sportlandi infulenserite näide – ei kasuta tuntuid ja kalleid influensereid, teevad koostööd tundmatutega, teevad nad ise nn tuntuks.

Kasuta influenserite kasutamisel sooduskoodi, nii saad mõõta mingitki tulemuslikkust nendega koostööd tehes.

 

  1. Paneel „Turundaja vaimne kasv, kuidas hoida fookust ja olla valmis tänaseks päevaks“

  • Virtuaalne töökoha uudisvoog – slack, intranet jms. kanalid.
  • Konverentsid, expod, häkatonid, internet
  • Suhtlemine inimestega
  • Feedly
  • Growth hacking
  • Digitaalne detox
  • Mind fulness
  • Keskkond ideede tekkeks on oluline – lase töötaja majast välja, kodukontor, mida iganes, kui ta tuleb seal olles tagasi paremate ideedega, siis see on ju kasulik kõigile.
  • Alati esimeste seas olla millegiga (siis mõeldi äriideed, aga miks mitte ka laiemalt) ei olegi alati hea,, teinekord teine olla on parem. Uberi ja Taxify näide.

 

  1. Mediastation Martin Kirkal

80% tarbime infot silmadega – silmamälu kui kõrgelt arenenud organ.

Vaatasime palju erinevaid näiteid. Kokkuvõttes lihtsad, toimivad ja pole kallid lahendused. Nt. üks sõna keset plakatid või üks element keset plakatit vms.

Appli mood jõuab ka teisteni, võetakse eeskuju.

Kirja fondi trend – kontuuridega tüpograafia.

Tellida lahendusi sisse, sest In house vähestel majas sees olemas.

 

  1. Jana Gashkova, Paprika OÜ „Eesti venelastele turundamise salajane maailm“.

Venelaste kanal on audio ehk kõrvad, punkt. Telefon, raadio ja kõik selline on in. neile meeldib otse suhelda. Kuulavad vene riiklike kanaleid.

 

  1. Anne-Liis Theisen, Öselstuff OÜ „Sotsiaalmeedia parimad praktikad“

Algoritmidest on Twitter veel ainuke, kus postitus on ajalises järjekorras ja algoritm ei sorteeri.  Twitteris rohkem tarbitakse, kui toodetakse, seega hea kanal silmapaistmiseks.

Pinterest, kasutatakse meil eel vähe, kuid selle üks eelis on, et tuled sinna lisatud uudistega Googlis hästi välja.

Hootsuit.com hea statistika ka Eesti kohta.

Statistika Napoleon.com

 

  1. Mihkel Kahju

Väga hea ülevaade Eesti meediatarbimise statistikast.

 

Kokkuvõttes oli tegemist igati kasuliku ja asjaliku konverentsiga, plaanin ka järgmisel aastal seda külastada. Päeva lõpus võitsin ka auhinna, mille loosis välja JCI Estonia vahvad esindajad.

 

Jaga teistega:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •